Jensen Böfhus+Gnagarbajs+Träning

Dagen började strålande då vi slutade skolan kl 11.00 och jag och typ 8 polare drog oss ner till en restaurang vid namn Jensen Böfhus. Där slog vid oss ner för att avnjuta en härlig lunch tillsammans. Jag testade deras grekiska sallad med vitlöksbröd:)MUMS!!! Mätt och belåten åkte jag senare hem och slappade tills klockan var runt halv fem då jag tog bussen ner till hundklubben. Vid hade styrelsemöte idag och sedan städade vi våra två små hundrum. Gissa vad vi hittade bakom massa hyllor och inuti byrålådor? Jo rått-och musbajs överallt!!! Fy faaan! Inte så trevligt.
 
Efter vår storstädning gick jag och vovvarna ut på träningsplanen och började träna freestyle. Vi har börjat med något som heter klickerträning vilket sammanfattat betyder att man klickar på en liten sak när hunden gör rätt. Den är helt underbar!  Inlärningen går så mycket snabbare. Leo ochDeppe var i alla fall väldigt taggade så vi körde på för fullt. Det är faktiskt väldigt trevligt när alla är tillsammans och man hör en uppiggande ström av musik från högtalarna :) Fast jävlar va geggigt och slabbigt det är på ängarna.

Torr med nytvättade hundar bredvid mig är jag nu hemma och känner mig väldigt trött. Jag måste skriva en liten uppsats om vikingar nu:( Ha en fortsatt trevlig kväll! Sovgott:)

På mötet planerade vi in sommarlägrena och jag längtar redan! Det blev mkt skratt på förra lägret!:)
image35


Kommentarer
Postat av: yoggie

Det blir en bra blogg den här gången

2008-03-12 @ 16:29:13
URL: http://www.pingutjej.blogg.se
Postat av: Danni

Hahaha älskar bilden!! :D

2008-03-12 @ 18:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0