Nu har jag kommit hem!

Ja som kanske många vet så åkte jag upp till Dalarna på fredagen den 13 juni för att hälsa på Videnetts cavalierkennel där Nettan och hennes familj bor tillsammans med 4 cavalierer. På lördagen var det utställning och jag ställde ut Deppe och några hundar till. För Deppes del gick det hur bra som helst domaren gillade verkligen lille deppson och placerade honom som tredje bästa hane i öppenklassen med Ck (certfikatkvalité) Hur skoj som helst!!! Nettans ena tik Pilana blev reserv bästa tik totalt så jag och Nettan hade mycket att fira:) Vi var och kollade på utställningen på söndagen också fast då ställde jag inte ut Deppe. Jag köpte däremot ett gosedjur och vann första pris på folksams försäkringstävling! Lite tur har man ibland!

Resten av tiden alltså till på onsdagen har vi åkte runt i dalarna lite var stans. Vi har gått långa härliga skogspromenader, badat med vovvsingarna och ätit riktigt god mat! Jag är nog inte speciellt bortskämd med maten hemma för jag äter nog aldrig så god mat som de gör vardagligen hemma på kenneln. Deppe blev bästa kompis med Pilana så de lekte hur mycket som helst! Jag hann också lära Nettan lite om olika träningsmetoder och hur man använder en klicker för att hennes hundar ska komma igång ännu mer med träning och aktivering. Det är verkligen underbart uppe i dalarna det är så fin stämning överallt och människorna pratar hur mycket som helst. Och jag måste hålla med Nettan om att det är bättre luft där uppe. Jag vet inte men jag ska i alla fall ha en stuga där uppe när jag blir äldre!:) Vi får väll se jag kanske blir en liten dalajänta snart! Här kommer lite bilder:

 Deppe och Pilana väntar på att få visas i ringen!


Hundar på kennel!


Lille Deppson och Pilana:) Slut efter dagens aktiviteter!


Nettan och en av hennes valpköpare


Vi åkte ut och badade i det fina vädret!


Det var jätte vackert!


Ganska varmt!


Lille Deppson kommer farande!


Glädje skutt!


Vovvarna badade:)


Det va rätt skönt!


Skönt att simma!


Deppson hämtade pinnen såklart!


Gusten kommer bakifrån och vill gärna ha Deppes pinne!


Vacker bild med det glittrande vattnet!


Vi fick upp Deppe på en sten men konstig som han är så vågade han knappt hoppa ner! Hahah



Det var lite från mig! Nu är i alla fall Leo glad när matte kommit hem med lille brorsan! Fast jag får en jädrans lust att åka tillbaka inom en snar framtid! Kramar

Kommentarer
Postat av: Karro & King

Hej Nattie :) Hinner inte läsa allt nu, så återkommer senare igen :) Men ville iaf önska er en riktigt mysig midsommar :) Hoppas ni har det bra, kramar från oss

2008-06-20 @ 12:42:34
URL: http://www.karroochking.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0